jaki jest zakres legalnych czestotliwosci pasma 2m?
jacek
2005-04-04 12:28:40 UTC
Czesc!
jak w temacie,wielu z nas uzywa pasma 2m, a jest ono przydzielone roznorodnym
sluzbom, z ktorymi niekoniecznie chcielibysmy miec do czynienia :) Wiem, ze
temat byl kiedys walkowany ale czy cos sie zmienilo od tamtej pory?
Pozdrawiam,
j.
Szuwarek
2005-04-04 12:41:50 UTC
Post by jacek
[...]
Nie ma czegoś takiego, jak legalny dla nas zakres częstotliwości w pasmie
2m.
Pasmo amatorskie: 144-146MHz - jest legalne tylko dla służby amatorskiej.
Powyżej (od 146,00 Mhz) jest pasmo oznaczone w bandplanie jako gov, czyli
rządowe, którego nie można słuchać, a tym bardziej tam nadawać. Jest to o
tyle ważne, że nawet radioamator, przyłapany z radiem, które ma w pamięci
frekwencje typu 146.025 Mhz może mieć problemy.
Szczegółowa rozpiska frekwencji jest dostępna na stronie URTiP
(http://tinyurl.com/4w3au)
--
Pozdrv!
Andrzej
http://ump.waw.pl
chudy
2005-04-04 13:00:32 UTC
Post by jacek
temat byl kiedys walkowany ale czy cos sie zmienilo od tamtej pory?
Nie ma czego¶ takiego, jak legalny dla nas zakres czêstotliwo¶ci w
pasmie
2m.
Pasmo amatorskie: 144-146MHz - jest legalne tylko dla s³u¿by
amatorskiej.
Powy¿ej (od 146,00 Mhz) jest pasmo oznaczone w bandplanie jako gov,
czyli
rz±dowe, którego nie mo¿na s³uchaæ, a tym bardziej tam nadawaæ. Jest
to o
tyle wa¿ne, ¿e nawet radioamator, przy³apany z radiem, które ma w
pamiêci
frekwencje typu 146.025 Mhz mo¿e mieæ problemy.
Szczegó³owa rozpiska frekwencji jest dostêpna na stronie URTiP
(http://tinyurl.com/4w3au)
Andrzej to jak sobie radzisz z nadawaniem na 146.025 jako radioamator?

Marcin Chuderski
<CHUDY>

Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.paralotnie
Szuwarek
2005-04-04 13:15:42 UTC
Post by chudy
Andrzej to jak sobie radzisz z nadawaniem na 146.025 jako radioamator?
nie zaciagam sie
--
Pozdrv!
Andrzej
http://ump.waw.pl
b***@poczta.onet.pl
2005-04-04 13:10:00 UTC
Dzieki Andrzej, o to mi szlo. Wiem, ze nie mamy swojej czestotliwosci. Obawiam,
ze teraz mozemy byc prawdziwy bandytami, poza zarzutem latania bez waznego OC,
legalnych uprawnien (SK) mozna dostac kolejny zarzut - uzywanie radia bez
uprawnien - bo jak domniemywam, na zakres 144-146 trza miec licencje krotkofalowca.
Ciezko sie zyje w tej Polszy...
Pozdrawiam,
jacek
Szuwarek
2005-04-04 13:14:59 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
będziem walczyć
--
Pozdrv!
Andrzej
http://ump.waw.pl
Jacek Zdynowski
2005-04-04 20:56:48 UTC
Witaj
Nie opowiadaj. Da się żyć, chba że to sumienie tak ci ciąży ;)
pozdr.Atlantyda
Post by b***@poczta.onet.pl
Ciezko sie zyje w tej Polszy...
Pozdrawiam,
Pet
2005-04-05 07:05:23 UTC
Post by Jacek Zdynowski
Witaj
Nie opowiadaj. Da się żyć, chba że to sumienie tak ci ciąży ;)
Heja!
Pewnie! Sa przeciez jeszcze inne pasma, do wykorzystania z powodzeniem
/np. LPD i PMR/. Zawsze jeszcze do naziemnych spraw pilnych pozostaje
komorka. Nie narzekajcie, choc pewnie oficjalne i _wylaczne_ pasmo
mialoby sens - tego oczywiscie nie neguje.

Zreszta o czym gadac przez to radio? ;)
--
Piotr